torstai 19. maaliskuuta 2015

Ohi on


Tänään oli viimeinen koulupäivä. Huomenna juhlitaan isosti meidän luokan kesken valmistujaisia ja saadaan toki ne todistuksetkin. Oli haikeaa tyhjentää pukukaappi, palauttaa työvaatteet ja tehdä vielä viimeiset paperityöt. Se on ohi nyt. Eniten tulee ikävä meidän luokan hyvää henkeä ja yhdessä tekemisen meininkiä. Toivottavasti pidetään jatkossakin yhteyttä, mutta pahoin pelkään, ettei niin tule käymään kuin ihan muutaman luokkakaverin kanssa.

Mun oma tilanne on sellainen, etten ole vielä löytänyt töitä. Ensi viikolla olen onneksi pari päivää Dekoro/Kaarnalaivassa tuuraamassa, mutta muuten saattaa päivät tuntua tyhjiltä. Olen viimeisen vuoden aikana tottunut tekemään töitä melkein ympäri vuorokauden yhtään itseäni säästelemättä ja nyt pitäisikin sitten olla ilman jatkuvaa stressiä ja tekemättömien töiden pinoa. Haluaisin ehdottomasti saada töitä mahdollisimman pian ja aionkin nyt asennoitua niin, että työnhaku on tuleva työni. Mikä tahansa homma kelpaisi ja kaikenlaisiin paikkoihin olen hakenutkin. En haluaisi enää yhtään hetkeä elää tukien varassa. Olen viimeksi ollut työtön noin kymmenen vuotta sitten, enkä muista enää millaista se on. Vaikeaa se varmasti tulee olemaan näin työorientoituneelle ihmisille kuin minä. Luotan kuitenkin siihen että elämä kantaa ja ahkeruus palkitaan.


Olen laittanut jo vähän pääsiäistä kotiin.
Ihanaa loppuviikkoa kaikille!

-Emma-


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!