lauantai 26. huhtikuuta 2014

Maalari maalasi taloa...

Mulla menee päivät remonttireiskaillessa koulussa ja illat suunnitellen sisustuksia ja tehden kirjallisia tehtäviä koulua varten. Eikä harmita yhtään! Mä olen löytänyt unelma-alani ja jaksan sen takia panostaa tähän.


Opiskelen siis sisustajaksi Tampereen aikuiskoulutuskeskuksessa eli TAKK:issa. Koulutus kestää vuoden ja puolet siitä on remppahommia, kuten maalaamista, tapetointia, sisärakennustöitä ja laatoittamista. Toinen puolikas sitten opiskellaan valo- ja värioppia, sisustussuunnitelmien tekemistä ja muuta vastaavaa. Me siis toisin sanoen opitaan sekä suunnittelemaan että toteuttamaan ne suunnitelmat. Niin mielenkiintoista ja kivaa!

Mun ryhmä sai tehtäväkseen suunnitella ja toteuttaa sisustuksen TAKKin kehitysjohtajan työhuoneeseen. Jokainen teki oman suunnitelman ja kehitysjohtaja itse valitsi niistä mieluisimman. Olin iloisesti yllättynyt kun mun ja mun hyvän koulukaverin suunnitelmat valittiin puoliksi. Alla olevassa kuvassa on mun planssi ja siitä toteutumatta jää nyt vain valokuvakehys, kalenteri ja koristemaalaukseksi seinälle tarkoitettu puu. Huonekalujen järjestyskin miellytti huoneen asukasta. :)


Päästiin perjantaina jo aloittelemaan työhuoneella maalaamista. Ihan kivaa koulunkäyntiä, etten sanoisi. :)


Lenni voi paksusti. Päivähoidossa menee erinomaisen hyvin ja poikanen aina nauraa ääneen kun viedään se aamulla hoitoon. Lenni on hurmannut kaikki muiden lasten vanhemmatkin, eräskin äiti jää kuulemma aamuisin vartiksi leikkimään Lennin kanssa ennen töihin lähtöä.


Meillä suosituimmat lelut on edelleen autot, mutta kirjojen lukeminen on melkein yhtä kivaa kuin leikkiminen.
Nallet rakentavat -kirja on tällä hetkellä suosikki (siinäkin on niitä autoja...). Lennin juttelu on monipuolistunut päivähoidon aloittamisen jälkeen ja konsonantteja se yrittää kovasti sanoa. L ja T tulevat välillä ihan oikein.
Uusimpia sanoja ovat ää (pää), aia (laiva) ja ämmä (ämpäri).

Vapuksi mennään taas Helsinkiin, mutta sitä ennen mun aika kuluu TAKKin kehitysjohtajan työhuoneella. Keskiviikkona pitäisi olla isoimpien juttujen jo valmiina siellä eli kiirettä pitää. :)

-Emma-


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!