torstai 23. huhtikuuta 2015

Liian paksu ballerinaksi

Baletti on aina kiehtonut mua. En tiedä miksi enkä osaa selittää mikä siinä on
niin hienoa. Ihailen tanssijoiden taitoa, kevyen näköistä liikkumista ja kovaa
kuntoa, mutta pelkästään siitä ihailusta ei ole kyse. Ihan lapsesta lähtien
baletti ja kaikki siihen liittyvä on kiinnostanut mua. Ihan liian harvoin 
käyn Oopperatalolla katsomassa balettia, mutta sitäkin tapahtuu. 
Yleensä katson kuitenkin Youtuben kautta ihania esityksiä
ympäri maailmaa ja luen kirjallisuutta aiheesta.


Omasta tanssihistoriastani sen verran, että teini-iässä harrastin tanssia
viiden vuoden ajan, niistä kaksi vuotta balettia. Moni juttu, kuten perusasennot
mulla on jäänyt lihasmuistiin, mutta en tietenkään kovin pitkälle edennyt
siinä harrastuksessa. Nyt olen kuitenkin taas innostunut treenaamaan balettia.
En ole vielä uskaltautunut varsinaisille tunneille, mutta Youtubesta löytyy
ratkaisu siihenkin. Tässä on muutama linkki treenivideoihin, joita käytän
harjoittelun apuna. 



 
Tavoitteena mulla on kohentaa kuntoa ja notkeutta ja ehkä laihtuakin 
muutama kilo. Siitä puheen ollen, en olekaan täällä blogin puolella
hirveästi kertonut mun laihdutusprojektista. Lennin syntymän jälkeen
olin reilusti ylipainoinen, mikä oli aika kamalaa, koska olen aina ennen
ollut hoikka. Synnytyksestä toivuttuani aloin pikkuhiljaa muuttaa 
elämäntapojani, kävin pitkillä kävelylenkeillä ja treenasin kotona
lihaskuntoa. Syömisiä tarkkailin, tosin sallin itseni välillä herkutellakin
enkä näännyttänyt itseäni nälkään. En ole koskaan uskonut mihinkään
ihmedietteihin, vaan ihan vaan siihen, että kun kuluttaa enemmän kuin
syö, laihtuu. Se toimi, hitaasti mutta varmasti laihduin.


Eka kuva on Lennin ristiäisistä ja toka kuva on otettu viime syksynä. 
Onhan siinä muutosta nähtävissä, mutta nyt olen tuostakin vielä kiinteytynyt
ja vähän hoikistunut. Ei musta mitään ballerinaa koskaan tule, tiedän toki sen,
mutta baletin tanssimista harrastusmielessä aion jatkaa. On se vaan niin kivaa.

-Emma-





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!