keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Sisustussuunnittelua

Edellisestä postauksesta tuli kyselyjä, että mikä se Lennin huoneen tapetti on
ja mistä sitä saa. Se on siis Kozielin Raw Jute-fabric Giant Puzzle-tapettia ja
itse ostin sitä Seinäruususta Tampereelta. Kuviokohdistus oli pikkuisen haastava,
mutta ihan siististi sen sain seinään. :)

Nyt mulla on työn alla erään pikkutytöt huoneen remontti ja sisustaminen.
Olen tehnyt suunnitelmat ja asiakas (tytön isä) on ne hyväksynyt. Pohjapiirustuksia,
pystyleikkauksia, kaluste-, valaisin- ja materiaaliluetteloita sekä työsuunnitelmia ja tarjous-
pyyntöjä on kuulunut mun viime päivien ohjelmaan. Pian pääsen sitten aloittamaan
huoneen remontin ihan kunnolla ja sen jälkeen on sitten kalusteiden hankkimisen
ja somistamisen vuoro. Toivottavasti tyttö tykkää tulevasta huoneestaan.


Saan tästä projektista sisustustöiden näytön. Tämä onkin kirjallisten töiden osalta kaikista
vaativin näyttö, koska tähän kuuluu osana tiivistelmä kaikista tyylisuuntauksista alkaen
muinaisesta Egyptistä ja päättyen funktionalismiin. Melkoinen homma on ollut, mutta nyt olen
ainakin perehtynyt kaikkiin tyylisuuntiin kunnolla.


Siinä on mun planssi. Muutama juttu muutettiin asiakkaan kanssa, mutta huonekalut, niiden sijoittelu
ja värimaailma pysyivät ennallaan. Olen järkännyt tätä suunnitelmaa varten itselleni vähän ompelu-
hommiakin, koska tarkoitus olisi ommella huoneeseen itse verhot ja päiväpeitto. Meitä on viisi
opiskelijaa uudistamassa koko talon ja jokaiselle on varattuna yksi huone, jonka sisustus pitää
suunnitella ja toteuttaa. Pidettiin palaveria siitä miten remontti tästä lähtee etenemään ja tehtiin
lopulliset päätökset jalka- ja kattolistoista sekä maaleista. Kohta pääsee remontoimaan.


Jotain tosi hienoa siinä on, kun näkee kauhean vaivan suunnitelman eteen, sitten pääsee toteuttamaan
sen ja näkee lopputuloksen. On upeaa saada tehdä ihmisten kodeista kauniimpia.

-Emma-





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!